English 4 Matura


Idź do treści

Menu główne:


PRZEBIEG EGZAMINU

MATURA > MATURA PODSTAWOWA > SŁUCHANIE

PRZEBIEG TESTU SPRAWDZAJĄCEGO ROZUMIENIE ZE SŁUCHU

Przebieg testu sprawdzającego sprawność rozumienia tekstu słyszanego

Test sprawdzający rozumienie ze słuchu zawiera zadania do 2-3 tekstów odtwarzanych dwukrotnie z płyty CD. Zanim usłyszysz dany tekst po raz pierwszy, należy zapoznać się z treścią zadań do niego. Po pierwszym wysłuchaniu tekstu będziesz mieć czas na wpisanie tych odpowiedzi, których będziesz pewny/pewna. Potem usłyszysz to samo nagranie po raz drugi. Po jego zakończeniu przyjdzie czas na
zupełnienie odpowiedzi i na zapoznanie się z treścią zadań do kolejnego tekstu.

Ocena i punktacja

Za każde dobrze rozwiązane zadanie otrzymasz 1 punkt. Maksymalna liczba punktów możliwych do uzyskania za egzamin pisemny wynosi 50 punktów, z czego za test sprawdzający rozumienie ze słuchu - 15 punktów, co stanowi 30% łącznej liczby punktów.

Długość tekstów

Łączny czas nagranych tekstów wynosi ok. 6 minut. Całe nagranie, obejmujące polecenia, dwukrotne odtworzenie tekstów, przerwy na zapoznanie się z zadaniami do tekstów oraz na wykonanie zadań, trwa ok. 20 minut.

Rodzaje tekstów

Teksty, które możesz usłyszeć w trakcie egzaminu, to komunikaty, instrukcje, rozmowy, wywiady oraz teksty narracyjne. Egzamin sprawdza rozumienie ze słuchu tekstów adaptowanych, prostych pod względem treści, o niewielkim stopniu zróżnicowania struktur gramatycznych, słownictwa i frazeologii.

Typy zadań do tekstów

Rozumienie ze słuchu sprawdzane jest za pomocą różnych zadań zamkniętych typu prawda/fałsz, dobieranie (przyporządkowanie) oraz wielokrotny wybór.

Wymagania egzaminacyjne

Szczegółowe umiejętności sprawdzane w teście rozumienia ze słuchu obejmują:

• określanie głównej myśli tekstu,

• określanie głównych myśli poszczególnych części tekstu,

• stwierdzanie, czy tekst zawiera określone informacje,

• selekcjonowanie informacji,

• określanie intencji autora lub nadawcy tekstu,

• rozróżnianie formalnego i nieformalnego stylu tekstu,

• określanie kontekstu sytuacyjnego (miejsca, czasu, warunków, uczestników).


ENGLISH 4 EXAMS | MATURA | MATURA PLUS | STUDIA | GRONO | KONTAKT | Mapa witryny


Podmenu:


English Opens All Doors | english4exams@op.pl

Powrót do treści | Wróć do menu głównego